Rustige dag

17 april 2023 - Remire-Montjoly, Frans-Guyana

Het was een rustige dag vandaag hier in Cayenne. De bussen reden niet, veel winkels en restaurants dicht. Gelukkig waren de Chinese buurtsupertjes wel open voor het halen van een baquette en wat water. Water uit de kraan is drinkbaar als je van chloorsmaak houdt maar flessenwater is lekkerder. Voor de lunch zijn we naar een bakkertje gelopen in de buurt, iets van 1,1 km. Daarna wilden we bij een ijssalon een stukje terug een ijsje halen maar helaas die was om 13:00 uur alweer dicht. Toen maar weer teruggelopen naar het appartement om siësta te houden want het was nogal warm 🥵. Eind van de middag wilden we naar een Warung voor wat Javaans eten maar daar aangekomen (na 550 meter) bleek deze dicht. Ik had nog een ander eettentje gevonden op internet maar dat zou nog eens 8 min lopen zijn met het risico dat deze ook dicht zou zijn dus maar weer een pizza gehaald bij de afhaalpizzeria in de buurt die tenminste zeker weten open was. Al met al niet veel kunnen doen vandaag. Het strand is minstens 5 km verderop en dat te lopen in de hitte is niet te doen dus dat maar overgeslagen. Kortom een rustige relaxte dag vandaag. Op naar Suriname 🇸🇷 morgen.