Vroeg opgestaan

3 mei 2023 - Rainville, Suriname

Vandaag zijn we extra vroeg opgestaan omdat Noa-Lynn en ik graag naar de kapper wilden. Hier in de buurt zit een kapper die om 8 uur opengaat dus wij daarheen en arriveerden om 08:15 uur, zaten er al een aantal dames in de verf te wachten totdat hun haar uitgespoeld werd. Wij dachten dat we vroeg waren 😅. Gelukkig konden wij tussendoor even snel geknipt worden en om 08:40 uur stonden we weer geknipt en wel buiten. Ik wilde graag geknipt worden want de kapster in NL had mijn haar op 1 lengte geknipt terwijl ik had gevraagd de laagjes bij te knippen. Daar had de kapster na het verven toen geen zin meer in. Na het knippen gingen we naar de SAB (Surinaams alcoholbedrijf) voor een rondleiding en proeverij. Daar aangekomen om 09:05 was de boel nog op slot terwijl de openingstijden volgens het bord voorop van 09:00-15:00 uur zijn. De wachter wist ons te vertellen dat ze in een meeting waren en een uur later wel open zouden zijn. Dus wij gingen maar op pad voor souveniertjes voor nog 2 vriendinnetje van Noa-Lynn maar helaas daar was ook nog niet open. Dus bedacht ik kom laat ons weer een lekkere Powersmoothie halen in de Hermitage Mall. Daar aangekomen waren ze ook nog niet open, de dame achter de bali zei me nog 10 minuten. Ok, wij een rondje Mall bij terugkomst waren ze nog niet open. Na een tijdje op een bankje gezeten te hebben ging Noa-Lynn weer vragen of ze open waren, nee nog niet. De MacDonald’s was ondertussen open gegaan en Noa-Lynn wilde een Mcflury oreo vandaar. Daarna liepen we weer langs Powersmoothie, ditmaal hing er een briefje dat ze pas om 11:30 uur open zouden gaan. We gaven het op en ik haalde bij Tian You (een bubble milktea shop) een fruit juice (deze viel helaas tegen, dit was dus de laatste keer Tian You voor mij 😅). Zou ook niet vaak maar kunnen gaan want morgen is alweer onze laatste dag in Paramaribo. 🥹 Wat zal ik je missen mijn geliefde geboortestad, till next time!!. Wij hebben nog een chicken sandwich gegeten bij Popeyes (viel ook tegen, leek wel een oliebol zo vet) maar het zag er zo lekker uit dat we het wel wilden proeven. Corné ondervond dezelfde werkmentaliteit als ik daar laatst, dus dat was waarschijnlijk ook de laatste keer Popeyes. Het concept fast food is niet bekend bij ze, eerder ultra slow food, no offence 😂. Na dit alles terug naar de SAB voor de rondleiding (die elke dag gegeven zou worden). Wij vragen naar de rondleiding: “ nee vandaag niet, het zou eventueel donderdag kunnen.” Op donderdag vangen wij onze terugreis via Cayenne aan dus helaas ging dat ook aan onze neus voorbij. Teleurgesteld dropen wij af (viel wel mee, we waren er vooral klaar mee!). Thuis aangekomen heb ik gelijk Garden of Eden gebeld om een reservering te maken om daar vanavond nog te kunnen eten. Ik kreeg voicemail maar een uurtje of wat later belden ze terug om de reservering te bevestigen. Zelfs de achternaam de Geus hadden ze goed gespeld zag ik later in hun systeem. Ik had expres mijn achternaam niet gezegd in de voicemail want die wordt zelfs als ik het live voor mensen spel fout opgeschreven niet alleen hier hoor maar ook in NL (behalve in Friesland 🤣). Na het heerlijke Thaise eten kwam er nog een nichtje (die ik ook 10 jaar geleden voor het laatst gezien had) bij ons langs op ons vakantieadres. Het was zo gezellig en goed na lange tijd elkaar weer gezien en gesproken te hebben 🥰. Dit waren onze belevenissen weer van vandaag. Morgen nog een laatste volle dag hier. De tijd is voorbij gevlogen, we hebben dan ook ten volle genoten van mijn geboorteland en geboortestad!! Ooh ja helemaal vergeten te melden. De kindjes waar Noa-Lynn in het zwembad van de Zoo zo leuk mee gespeeld had, kwamen we vandaag tegen bij de MacDonald’s in de Mall. Ze herkenden haar nog en kwamen haar spontaan een knuffel geven, zo lief 🥰🥰🥰.