Nieuw Nickerie

26 april 2023 - Nickerie, Suriname

Na een spannende nacht, de stroom was uitgevallen voor een paar uurtjes. We hoorden Noa-Lynn plotseling gillen 😱 rond 4 uur in de nacht. Corné hoorde het eerder dan ik dus stond meteen naast zijn bed en rende naar Noa-Lynn haar kamer. Wat bleek nu, haar kamer was pikkedonker en ze kreeg het licht niet aan. Ik meteen oh stroomuitval (heb het vaker meegemaakt in Suriname) bij de buren ging er meteen een noodgenerator aan die een hoop lawaai gaf. Mijn telefoon was bijna leeg maar gelukkig had ik een noodbatterij bij me, dus ik kon mijn tel opladen en daarmee voor langere tijd de zaklamp van mijn telefoon gebruiken. We hebben Noa-Lynn uitgelegd van de stroomuitval, waarna ze weer rustig werd en weer in slaap viel. Na een tijdje konden wij ook weer de slaap vatten. Rond half 8 werden we weer wakker en hadden we weer stroom, de noodgenerator van de buren was ook stil. Van de eigenaresse kregen we het bericht dat er een transformatorhuisje uitgevallen was wat de stroomuitval veroorzaakte. Wij begonnen ons rustig op te maken voor onze reis naar Nieuw Nickerie, een rit van 240 km. We vertrokken uiteindelijk om 10 uur om na 1 stop (om wat te drinken en lekkers voor mijn familie te halen) om 14:40 uur bij ons logeeradres aan te komen. We hebben ingecheckt en zijn meteen doorgegaan naar het huis van mijn nicht die we 10 jaar geleden voor het laatst live gezien hebben. Na een tijdje kwamen ook mijn oom en tante en andere  nicht met haar kinderen. Mijn nicht heeft zo goed voor ons gezorgd, we kregen eten, drinken alles. Zo blij was ze ons na 10 jaar weer te zien 🥰. We hebben met z’n allen gekletst en herinneringen opgehaald, zo gezellig 😻. Het was zo fijn om hun allen weer te zien!! Ook Noa-Lynn werd groots onthaald door de kinderen van mijn nichten, ze hebben de hele middag gespeeld. Pas rond half negen vertrokken we naar ons logeeradres, de kinderen moeten morgenochtend weer naar school dus het was al vrij laat voor ze. We hebben genoten van deze dag! Heel hartelijk dank voor het superleuke weerzien lieve familie!! Op naar een nieuwe dag morgen.