Huurauto en water heel veel water

25 april 2023 - Rainville, Suriname

Vanochtend aardig vroeg opgestaan zo rond half 8 omdat we een auto wilden huren. Eigen vervoer is best belangrijk hier anders kom je niet ver, met taxi’s en/of bussen die niet rijden vanwege de regen. Het was vannacht flink tekeer gegaan maar het water was gelukkig snel weer van het erf. Het water loopt goed weg hier. De eigenaresse vertelde dat ze regelmatig het erf laat ophogen, dat werpt z’n vruchten af want in 50 jaar tijd heeft haar perceel maar 1 keer onder water gestaan. Verder is het water hier in de straat ook snel weg gelukkig. We waren vroeg op maar door het douchen, haren wassen en aankleden (de jarige jet was niet zo snel) konden we de auto pas rond 10:30 uur gaan halen. Ook reden er wederom geen taxi’s waardoor we weer genoodzaakt werden te gaan lopen 🚶‍♀️. Maar geluk bij een ongeluk kwam de eigenaresse net thuis van een rit met haar privéchauffeur, ze vroeg haar chauffeur om ons af te zetten bij het verhuurbedrijf. Dat was echt geluk hebben. Wij de auto huren en na even wennen met links rijden op naar de bakker voor taartjes 🍰. Gelukkig weet ik een beetje de weg dus dat hadden we makkelijk gevonden. Tegenover de bakker kon ik ook weer geld wisselen (de SRD’s waren weer aangevuld). Bij de bakker vroegen we of onze aankoop daar even kon blijven zodat wij wat te drinken konden gaan halen bij Tian You (een smoothie en milktea shop zoals bubble tea bij ons, alleen hier kenden ze dat niet), dit mocht bij hoge uitzondering. Dus wij vol verwachting naar Tian You (vooral ik 😂). Ik bestelde 3 smoothies (ik zei volgens mij geen melk graag. Kregen we toch 3 milktea’s. Corné en Noa-Lynn vonden hun drankje best lekker (wel erg zoet). Ik vond mijn drankje helemaal niet lekker en was ook bang dat de melk in het drankje weer iets zou triggeren ivm mijn hartmedicatie (dit is me  best vaak overkomen waardoor ik nu best voorzichtig ben met melkproducten). Gelukkig gebeurde er niets maar ik heb toch een zwerver blij kunnen maken met een drankje van Tian You. Wat ik me nu wel afvraag is of dat alle drankjes daar nu met melk zijn. Misschien moet ik ze toch nog een kans geven 😁. Thuis aangekomen hebben we de eigenaresse uitgenodigd voor een taartje en wat drinken. Ondertussen hebben we samen met haar de was gedaan en opgehangen want we kregen schone handdoeken en beddengoed. Verder konden we bij haar een potje bruine bonen, birambie op azijn en rijst halen, dit had ze speciaal voor Noa-Lynn gemaakt omdat het haar lievelingskostje is. Daarna hebben weer rustig aan gedaan, ondertussen werd ons huisje schoongemaakt. Na een aantal uurtjes zijn we naar Hermitage Mall gegaan voor een bij mij geliefde powersmoothie 😋😋😋. En voor Noa-Lynn een ijsje bij Macdonalds. De Hermitage Mall vinden wij veel gezelliger dan de IMS (International Mall of Suriname). Verder zocht ik de Foodcourt maar die was weg helaas. We zijn wat verder doorgelopen en vonden een Popeyes waar ik wel een biscuit (soort broodje) wilde proeven omdat ik ergens op een blog gelezen had dat het best lekker moest zijn. Ik bestelde een kidsmenu met let op: cola en een biscuit om daar op te eten. Dit deelden we met z’n drieën. Na een eeuwigheid gewacht te hebben (en me groen en geel geërgerd te hebben aan de trage, inefficiënte en ongeïnteresseerde werkwijze aldaar 😂) kreeg ik dus m’n bestelling, ik zag op het dekseltje van mijn drankje al dat het geen cola kon zijn, het was namelijk roze. Ook kreeg ik het mee in een papieren zakje terwijl ik toch echt daar opeten had gezegd en had ik mijn bestelling op een dienblad moeten krijgen in kartonnen bakjes ipv papieren zakjes. Dit is geen klaagzang hoor, ik vond het best amusant 😂. Want ik heb het servetje gebruikt als bordje (zie mijn foto’s). Om terug te komen op mijn drankje: kunnen jullie raden wat het was? Tromgeroffel…….het was rode Fernandes. Ik heb het lekker opgedronken want ik had geen zin om weer een uur te wachten in geen rij om hierover te gaan klagen en weer het verkeerde drankje te krijgen van de hangerige ongeïnteresseerde personeelsleden. Mijn oordeel over de biscuit, niet voor herhaling vatbaar. Dat weet ik nu dan ook weer 🤣. Hierna zijn we teruggelopen naar de auto. Googlemaps offline aangezet om weer veilig op Noord terug te keren. Werden we via de Kasaboloweg geleid die dus op het laatst helemaal blank stond. We keerden om, gelukkig maar want we hoorden van iemand in een hilux (pickup op hoge wielen) dat het water 1,5 meter hoog stond en het voor ons niet veilig was om erdoorheen te rijden. Toen werden we omgeleid over de Kernkampweg, deze stond ook blank. Ook hier zijn we omgedraaid om een andere weg te zoeken naar huis. We zijn terug gereden naar de Mall om uit te zoeken of we dezelfde weg die we heen gereden hadden ook weer terug konden nemen. Dat kon gelukkig vrijwel, want daarvan wisten we dat ze begaanbaar waren. Al met al duurde het een uurtje voordat we weer veilig en wel op ons vakantieadres terug waren. Dit was me het avontuurtje weer vandaag 😅😁. Op naar een nieuwe dag morgen, kijken wat die ons gaat brengen. Nieuw Nickerie staat op de planning dat is een rit van 4 uur. Morgen meld ik me weer.